085 212 77 32 info@b2b-opleidingen.nl

Home » Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Toepasselijkheid

  • Deze voorwaarden gelden voor al onze aanbiedingen, overeenkomsten en de verbintenissen die daaruit voortkomen. 
  • Als er wijzigingen in deze voorwaarden nodig zijn, moeten die schriftelijk, via e-mail, worden overeengekomen en gelden ze alleen voor de specifieke projectovereenkomst waarop de wijzigingen betrekking hebben. 
  • We aanvaarden niet automatisch de algemene voorwaarden van onze klanten, tenzij we dat schriftelijk bevestigen.

2. Aanbiedingen en Opdrachten

  • Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend en geldig voor een periode van 30 dagen, tenzij anders vermeld. 
  • Onze aanbiedingen worden schriftelijk vastgelegd in een projectovereenkomst waarbij de opdrachtgever verklaart kennisgenomen te hebben van de algemene voorwaarden en hiermee akkoord te gaan, tenzij in de projectovereenkomst anders is overeengekomen.
  • Wij bepalen hoe opdrachten worden uitgevoerd. Wijzigingen in opdrachten zijn alleen geldig als ze schriftelijk, via e-mail, door ons zijn aanvaard. 
  • We kunnen opdrachten of delen daarvan uitbesteden aan derden indien nodig. 

3. Start opdracht

  • De uitvoeringsdata van de opdracht worden in onderling overleg vastgesteld en begint na ontvangst van alle benodigde informatie en de volledige betaling. 

4. Meerwerk

  • Extra werk dat niet in de oorspronkelijke opdracht staat, wordt als meerwerk beschouwd en aan de klant in rekening gebracht als dit schriftelijk, via e-mail, is overeengekomen. 

5. Annulering

  • Beëindiging van specifieke overeenkomsten moet schriftelijk, via e-mail, worden gedaan. 
  • Voor annulering van opdrachten gelden de volgende voorwaarden: 
    • Geen betaling verschuldigd tot 2 maanden voor aanvang uitvoering. 
    • Betaling van 25% van het totaalbedrag vanaf 2 maanden tot 1 maand voor aanvang uitvoering.
    • Betaling van 50% van het totaalbedrag tussen 1 maand en 14 dagen voor aanvang uitvoering. 
    • Betaling van 100% van het totaalbedrag vanaf 14 dagen voor aanvang uitvoering

6. Facturering en Betalingstermijn

  • Facturen worden uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de opdracht verzonden. 
  • Genoemde prijsstellingen zijn exclusief 21% BTW. 
  • Facturen worden voor aanvang van de opdracht door de opdrachtgever betaald, tenzij dit anders is vastgesteld in de betreffende specifieke projectovereenkomst.
  • Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen.

7. Intellectueel Eigendom

  • Tenzij anders overeengekomen, behouden wij de auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten op door ons verstrekte materialen. 

8. Geheimhouding

  • Wij zullen vertrouwelijke informatie van onze klanten niet aan derden bekendmaken, zowel tijdens als na de overeenkomst, mits anders is overeengekomen. 

9. Klachten

  • Klachten over gebreken over de uitvoering van de opdracht moeten binnen 30 dagen, na afronding van de opdracht,  schriftelijk, via e-mail, worden gemeld. 
  • Klachten over facturen moeten binnen 8 dagen na ontvangst van de factuur schriftelijk worden ingediend. 

10. Toepasselijk recht

  • Op al onze aanbiedingen, overeenkomsten en alle daaruit voortvloeiende verbintenissen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.